Przestań podążać za konkurencją! Zacznij podążać za klientami!

Większa Sprzedaż | Blog dla przedsiębiorczych Przestań podążać za konkurencją! Zacznij podążać za klientami!
BIZNES

Innowacje zmieniły oblicze biznesu. Dziś firmy robią wszystko, aby wyprzedzić konkurencję, która wdrażając nowe technologie staje się pionierem rynku. Niestety, w tej ciągłej pogoni, wiele przedsiębiorstw zapomina o nadążaniem za najważniejszą grupą osób. Za swoimi klientami.
Cyfrowa rzeczywistość jest nieocenionym pomocnikiem każdej organizacji. To ogromne ułatwienie w takich sferach jak np. zakupy, pozyskiwanie talentów, zdobywanie nowych kontaktów, prowadzenie badań rynkowych, płatności mobile, sprawniejsze podróże służbowe… Każda firma chce być lepsza od innej, każda chce czerpać z dobroci techniki jak najwięcej. Czego jednak w tym cyfrowym wyścigu chcą klienci?

 

Dobrze, tanio i szybko
Klienci nie chcą iść na kompromisy – chcą szybko otrzymać tani towar w naprawdę dobrej jakości. Wiele firm uważa, że to połączenie jest niemożliwe. Jeśli jednak większość klientów myśli w tej kategorii może warto się zastanowić jak sprostać tej potrzebie… ? Z pomocą przychodzi cyfryzacja, która umożliwia nam połączenie zmiennych, które jeszcze do niedawna wydawały się nie do pogodzenia:

 

Mały i duży – mała kilkuosobowa firma z dużym zasięgiem? To możliwe! Dziś nawet mikrofirmy mogą świadczyć usługi szybko i sprawnie, dorównując tym samym dużym biznesom.

 

Proste i skomplikowane – zarządzanie złożona strukturą organizacji i tworzenie prostych rozwiązań dla klientów? Tak wygląda codzienność wielu firm.

 

Globalny i osobisty – nawet działając z zasięgiem na cały świat można dostarczać klientom spersonalizowane rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.

 

Działaj z empatią

 

Kiedyś, przedsiębiorcy dążyli do tego, by klienci robili wszystko, czego się od nich oczekuje. Dziś, to podejście jest nieakceptowalne. Nikt nie lubi, gdy mówi się ma co robić, tym bardziej klienci. Oczekują relacji opartej na szacunku i autentyczności. W końcu zostawiają u Ciebie pieniądze! Zamiast nakłaniać ich do czegoś, czego oczekujesz, zacznij lepiej poznawać ich potrzeby. Działaj z empatią i unikaj manipulacji! Zacznij myśleć jak klienci. Bądź tam, gdzie oni, dostarczają im tego, czego chcą. Podejmuj z nimi dialog.

 

Bądź elastyczny

 

Czy Twoja strategia oraz podstawowe obszary firmy pozwalają na bycie elastycznym? Musisz być przygotowany na ciągłe zmiany. Zapomnij o jednokierunkowej komunikacji, skup się na personalizacji opartej na śledzeniu motywacji klienta. Czym się kieruje wybierając Twój produkt? Traktuj go jak człowieka, staraj się budować relacje, pokaż mu, że jest dla Ciebie ważny.

 

Jeśli podobał Ci się ten artykuł udostępnij go proszę znajomym lub zostaw komentarz.

Będę wdzięczny jeżeli polubisz moją stronę Większa Sprzedaż – na Facebooku

Podziel się wpisem!