Pracodawco, zadbaj o swój wizerunek!

Pracodawco, zadbaj o swój wizerunek!
BIZNES

Chyba nie ma pracownika, któremu nie zdarzyłoby się narzekać na swojego szefa. Słów krytyki warto słuchać, bowiem frustracja zespołu może szybko odbić się na wizerunku firmy.

 

Niezależnie od wielkości firmy, którą prowadzisz, każdego dnia starasz się, aby nie tylko Twoi klienci byli zadowoleni. Dbasz również o Twoich pracowników. To oczywiste, w końcu to oni stanowią podstawę Twojej firmy. Czasem jednak, mimo Twoich starań, nie do końca jest tak, jak byś sobie tego życzył….  Jeśli czujesz, że czytasz o sobie, nie czekaj aż sytuacja sama się rozwiąże, koniecznie zacznij działań!
Zadbaj o kandydatów już na poziomie rekrutacji

 

Pracodawcy często nie zdają sobie sprawy, że wizerunek firmy budują już na etapie prowadzenia rozmów rekrutacyjnych. Dobre relacje z kandydatami są tak samo ważne, jak te z obecnymi pracownikami. Z każdej strony możemy usłyszeć negatywne opinie kandydatów na temat pracodawców czy rekruterów. Najczęściej skargi dotyczą poziomu przeprowadzonej rozmowy (brak konkretów, oklepane pytania) oraz niedotrzymanych terminów.

 

Odezwiemy się do końca tygodnia -mija jeden tydzień, drugi, a potencjalny pracownik nie otrzymuje odpowiedzi. Taka osoba nie tylko wyrobi sobie negatywne zdanie na temat firmy, ale przede wszystkim powtórzy je znajomym, a nawet umieści w sieci. W ten sposób informacja o niekompetencji Twojej firmy trafia nie tylko do przyszłych pracowników, ale również klientów i partnerów…

 

Dbaj o pracowników

 

Darmowa kawa to zdecydowanie za mało. Pracownicy potrzebują motywacji oraz poczucia, że ich praca jest doceniona. Bardzo ważnym elementem są wszelkiego rodzaju benefity oraz premie (np. za dobre wyniki). Nie wiesz, co ucieszyłoby Twoich pracowników? Przeprowadź wśród nich darmową ankietę! Zapytaj czego potrzebują, jakie uczucia towarzyszą im w codziennej pracy. To bardzo ważne, aby monitorować nastroje w firmie. Może się okazać, że w pewnym momencie będzie za późno, aby zareagować…
Nawet jeśli na Twojej głowie jest mnóstwo obowiązków, wygospodaruj w kalendarzu chociaż jeden dzień w tygodniu, który przeznaczysz na rozmowy z pracownikami. Pamiętaj, że pracownik chce czuć się potrzebny. Wiele firm stosuje tzw. oceny okresowe oraz rozmowy oceniające, w czasie których pracownicy mogą zgłaszać pojawiające się problemy. Pokaż im, że liczysz się z ich zdaniem. Zobaczysz, że szybko odwdzięczą Ci się szacunkiem i lojalnością, wspierając w ten sposób pozytywny wizerunek firmy.

 

Jeśli podobał Ci się ten artykuł udostępnij go proszę znajomym lub zostaw komentarz.

Będę wdzięczny jeżeli polubisz moją stronę Większa Sprzedaż – na Facebooku

Podziel się wpisem!