Dlaczego potrzebujesz konta osobistego na LinkedInie?

Dlaczego potrzebujesz konta osobistego na LinkedInie?
BIZNES, SPRZEDAŻ

LinkedIn to największy portal biznesowy na świecie, który skupia ponad 400 milionów członków. Założenie konta w jego ramach to ważny krok w budowaniu swojej sieci zawodowej!

 

Nie tak dawno temu LinkedIn służył głównie do tworzenia swojego wirtualnego CV. Zaglądaliśmy tam głównie w przypadku poszukiwań nowej pracy. Dziś LinkedIn stał się bardzo ważnym „graczem” w nawiązywaniu kontaktów zawodowo-biznesowych. Nie ma Cię na Linku? Czas to zmienić!

 

Wsparcie dla Twojej marki osobistej

 

W mediach społecznościowych nie ma nic gorszego niż martwe profile użytkowników. Takie, które się zakłada tylko dlatego, bo „wypada”. Dlatego jeśli chcesz założyć swoje konto na LinkedInie, musisz o nie dbać! Wstawienie zdjęcia i napisanie obecnego stanowiska nie wystarczy… Twój profil musi być atrakcyjny zarówno pod względem estetycznym, jak i merytorycznym. Każdy, kto na niego wejdzie ma sobie pomyśleć „Wow, widać, że to ekspert w swojej dziedzinie!”. Zadbaj więc o takie elementy jak:

 

• Profesjonalne zdjęcie – wybierz zdjęcie biznesowe, fotografia z wakacji zdecydowanie odpada.

 

• Nagłówek – to miejsce, w którym podajesz aktualne stanowisko. Modne stają się oryginalne nagłówki, które wyróżniają się formą lub grą słów.

 

• Dokładnie uzupełnione sekcje – do wypełnienia masz kilka sekcji, żadnej z nich nie powinieneś pozostawiać pustej. Uzupełnij informacje odnośnie swojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego, zdobytych certyfikatów czy przebytych kursów.

 

• Podsumowanie – to bardzo ważny element profilu , o którym wiele osób zapomina. Opisz siebie i swoje doświadczenie w 2 000 znakach. Skup się nie tylko na pracy, ale również na pasji. Daj się poznać jako osoba wszechstronna! Pamiętaj również o kluczowych słowach związanych z Twoją obecną pracą.
• Publikacje – koniecznie pochwal się publikacjami w prasie eksperckiej bądź na specjalistycznych portalach. To ważny element profilu!
• Umiejętności i referencje – to sekcja, która określa Twoje umiejętności. Warto poprosić współpracowników i znajomych o potwierdzenie ich wiarygodności.
Bądź aktywny

 

Uzupełnienie profilu to połowa sukcesu! Na LinkedInie musisz być aktywny, tylko wtedy inni będą mieli szansę Cię dostrzec. Udostępniaj ciekawe i wartościowe treści. Korzystaj z narzędzi takich jak Pulse (tworzenie artykułów) i SlideShare (tworzenie prezentacji). Zrób wszystko, aby zainteresować innych swoją osobą ii usługami. Przyłącz się do ciekawych grup lub stwórz swoją własną. Unikaj banalnych haseł, postaw na systematyczność i kreatywność!

 

Jeśli podobał Ci się ten artykuł udostępnij go proszę znajomym lub zostaw komentarz.

Będę wdzięczny jeżeli polubisz moją stronę Większa Sprzedaż – na Facebooku

Podziel się wpisem!